har precis flytspacklat mitt badrum.
golvet är gjutet och det ligger någon form att plattor ovanpå som sitter som fan.
så jag tänkte flytspackla ovanpå dem och sedan lägga en våtrumsmatta.
jag primade först halva golvet där golvbrunnen var och flytspacklade detta.
men andra halvan glömde jag prima.
ska jag bila upp den delen igen och göra om eller hur stor betydelse tror ni det har?
har ca 2 cm tjockt lager flytspackel.
Mvh
 
Hur gammalt är huset ?
Är plattorna från 60-tal eller tidigare så är de troligen satta i bruk, då sitter de något vansinnigt.
Du har troligen ett tätskikt gjort av asfalt långt ner. Man brukade gjuta platt, lägga asfaltsmatta, lägga 5-10 cm överbetong med fall och på detta sätta plattor i bruk.

Jag hade bilat bort allt för att försäkra mig om att det inte ligger något under. Dubbla tätskikt är inge bra.


Är det markplan eller övervåning ?
 
Är det 22mm spån under?

Vad jag vet (bör dubbelkollas) så är pirmern till för vidhäftning samt att vattnet från spaklet inte skall göra att spånet sväller och sen torkar och det blir håligheter under.Om det blir hålighet kan ju golvet spricka, typ. Had edu armeringsgjärn som förstärkning 8kanske int espelar roll). Över 10kvm krävs väl det....

detta är vad jag som är lekman lärde mig vid våra två badrumsbyggen. någon som vet mer? eller kan kommentera mitt?
 
Det var väl gjuten platta med klinkers på som Du flytspacklade ovanpå sen? om jag förstog det rätt.
Jag skulle inte bila upp flytspacklet, med det underlaget är primern mest till för vidhäftningen och den duger ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.