Hej,

ja så pinsamt glömde kvar maskeringtejpen när jag målade mitt älvsbyhus på utsidan, maskeringtejpen sitter runt hälften av fönstrena där jag inte lyckas få bort den alls nu efter ett halvår. :(

Några tips, såg att det fanns liknande inlägg men inte fått något att fungera, ska man bara vänta ut den eller? Vill ju helst ha bort den nu direkt, ren bensin? Varmpistol, någon som testat något?

Tejpen sitter just nu på fönster kanterna eller vad det kallas, alltså direkt på trä, och har använt mig av en spishällskrapa en del men får med trä då också? :/ Hmmm

hjälp vad ska man göra? Riktigt fult efteråt också, några tips om vad man kan göra efteråt sen när lite klister finns kvar på träet?

Mkt tacksam för svar/hjälp!
 
Jag har sett på byggvaruhusen att det finns limborttagningsmedel men jag vågar inte säga hur det reagerar med färgen under. Fråga annars på någon färghandel om tips. Eller varför inte ringa till tillverkare för maskerings tejp : )
 
Redigerat:
Rakbladsskrapa.
 
Ja det var precis en sådan jag använt men då förstör man träet under väldigt enkelt... :(
 
Jaså, det sitter på trät. Jag läste inte ordentligt.
Då är risken att limmet ingått en förening med färgen. Varmluftspistol kanske, eller slipmaskin.
 
Gjorde samma sak när ja målade en vägg inne, blev till att riva/skrapa bort och måla om på de ställena. Men nu har jag lärt mig :)
 
Maskeringstejp borde förses med en otroligt Stor Röd varningstext angående att det måste tas bort direkt efter genomförd målning.
 
Buster1 skrev:
Maskeringstejp borde förses med en otroligt Stor Röd varningstext angående att det måste tas bort direkt efter genomförd målning.

Ja! det står ju där men inte i röt :) men tips! är att om jag inte minns fel så finns det de som har lite längre tid är andra dvs typ 14 dagar ist för 7 eller något sådant...
 
Ja får väl bli att måla om alla fönster usch vad tradigt!! Finns sådan färg att köpa i färghandel menar det är ju en aning gul aktiv vit färg runt fönstren?
 
Är det fodren du menar så kanske det är antik vit du tänker på?
 
Ja precis vad jag menade, segt om jag måste måla i en massa på fodrena men men....är antik vit samma sak som S0502-y eller är det en special färg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.