Jag ska bygga mig en vattenrutschkana som kommer vara drygt 180*500 stor. Det ska vara permanent på plats. Vad för något ska jag klä in åk-ytan med för att få optimalt glid och hållbarhet året runt? Det kommer konstant spruta vatten på ytan som det gör på badhus.

Jag sitter nu och kollar på denna produkt
https://www.amazon.se/bred-Lastbils...e8-9ffa-1d792977918e&pd_rd_i=B07FBPYPZY&psc=1
En lastbilspresenning, men jag vet inte hur pass bra den skulle vara för just detta.

Har ni några bättre förslag eller åsikter om produkten jag tittar på just nu?
 
Redigerat:
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
Vermilion Vermilion skrev:
Jag ska bygga mig en vattenrutschkana som kommer vara drygt 180*500 stor. Det ska vara permanent på plats. Vad för något ska jag klä in åk-ytan med för att få optimalt glid och hållbarhet året runt? Det kommer konstant spruta vatten på ytan som det gör på badhus.

Jag sitter nu och kollar på denna produkt
[länk]
En lastbilspresenning, men jag vet inte hur pass bra den skulle vara för just detta.

Har ni några bättre förslag eller åsikter om produkten jag tittar på just nu?
Glasfiberarmerad plast ?
Finns på biltema av tillräcklig kvalité.
 
Vad har du för underlag? Någon form av matta eller liknande? Eller plywood?

Om du har ett stumt underlag borde en pvc-pressning fungera bra. Glider det för dåligt så kan man alltid vaxa ytan...
 
A Anders243 skrev:
Vad har du för underlag? Någon form av matta eller liknande? Eller plywood?

Om du har ett stumt underlag borde en pvc-pressning fungera bra. Glider det för dåligt så kan man alltid vaxa ytan...
Vaxa presenningen?
 
larsbj larsbj skrev:
Glasfiberarmerad plast ?
Finns på biltema av tillräcklig kvalité.
Har funderat på det med men tänkt att det är helt enkelt för mycket jobb och borde vara rätt mycket dyrare. Det är dock samma sak som de på badhusen använder. Går det inte med en presenning så lär det bli detta.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.