Hej.

Är det ngn som kan hjälpa mig med detta??

Vi ska bygga en dusch av glaskuber men då undrar jag längs väggen så kommer det 2 st vatten rör till duschen, då måste man väl göra hål för dem så rören kommer in till duschen och sen täta runt hålet ordentligt med silikon eller vad och hur gör man???
Verktyg till hålet???
Eller har ngn ngt annat förslag???
Erfarenhet???
Tacksam för svar
Mvh Chatrine
 
Vi har precis samma problem framför oss. Vi löste det nu med att lägga rören i väggen. Inte bara av denna anledning men det löste ju det hela. Det var kanske inte det svar du ville ha men det kan ju vara värt att lägga i vågskålen när du ska välja att dra rören synligt eller dolt.
 
Jag var på Bauhuase och frågade och dem sa att det bara var att göra hål för rören i glasbetongen...Bara man tar rikligt med silikon sen...

Väggarna är redan uppe så det blir synliga rör...
Men då kan jag alltså dra rören vid duschväggen och sen över och ner in i duschen,var det så du menade???
 
Tack för tipsen!!!! ;D ;D
 
Det finns metallprofiler som man kan bygga ut väggen en bit med och dra rören igenom. Du slipper du problemet med att få skarvarna täta.
 
Jag hade samma problem och upptäckte/kom på det först när rören var dragna. Blev avrådd att göra hål i glasbtgblocken.
Köpte ett halvblock istället (10x20cm) och ställde på högkant i hörnet längst in. På så sätt kan alltså rören smita förbi i "öppningen (10x20cm)" mot väggen.
Öppningen syns knappt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.