Skulle avsluta badrumsrenoveringen med att sätta upp glasdörrarna till dushhörnan en Hafa Igloo 98R.
Efter mycket bök,hade stora problem med att få in dörr skenan i vägg skenan(extremt tight),fin justerade lite med skruven högst upp så small ena dörren i tusen bitar utan att jag rörde den,vart skapligt förvånad då jag ej hade slagit i dörren någon gång(hade en bit cellgummi under dörren hela tiden).
Är det någon annan som råkat ut för detta?
Ingen rolig avslutning på projektet och inte billigt heller o behöva köpa en ny dörr till.
 
Måste väl ändå finnas nån form av garanti på den?
 
hade en kund som slog hörnet av en dusch dörr i taket lite lätt och den gick i bitar ,kollade med ido , om det skulle vara så och eventuellt få en ny på garanti , men det gick ej. Kanter och hörn är väldigt ömtåliga,, men slag framifrån tål de bra, kunden fick köpa en ny.
 
kolla hemförsäkringen om du har något som täcker ...
 
Tog kontakt med hafa om detta ,det verkar som jag får en ny dörr hemskickad så jag hoppas på det bästa.
Men lite skumt är det att den small av sig själv utan att jag i någonstans.
 
Det händer, det är ruskigt mycket spänningar i härdat glas. En rörmokare jag jobbade med råkade ut för att dörren smällde när han bara stod och höll i den medan jag borrade i väggen. Han såg väldigt förvånad ut när han helt plötsligt höll i ingenting.
 
Skruvade du själv fast gångjärnen i glaset? Då kan du ha dragit för hårt eller fått med någon partikel emellan. Skulle justera skulle justera dörren på min traktor (lite off topic, men), hel glas dörr med en liten rör bit på, släppte lite på gångjärns skruvarna och PANG så small den. Inte så kul när det händer.
 
Mer halvt offtopic:
Jag har jobbat på Carlsberg i några år och har packat upp varor som kommer till butik, b.l.a. rödback med glasflaskor.

I dessa kunde det vara riktigt med spänningar i ibland(vet inte om det kan bero på statisk elektrisitet?), men när man skulle ta tag i en glasflaska kunde de smälla helt av sig själva.
Kanske hände 5-6 gånger på 5 år som jag jobbade det men man blev lika snopen varje gång.
 
nej jag skruvade inte fast något i själva glaset,men hålen i profilerna stämde inte till 100%(sitter en skruv nedtill och en upptill).
ena sruven såg lite sned ut så det vart väl lite spänn på något men nu skulle jag få en ny dörr och hoppas att den inte smäller oxå.
 
Tycker det verkar mycket otrevligt att en duschvägg i glas kan explodera och sprida glasskärvor. Borde det inte vara som det är med bilrutor att när rutan spricker då sitter glaset ihop eftersom den är laminerat i flera skikt.
Bara en undran. Min duschvägg tror jag är av laminerat glas och borde inte kunna explodera.
 
Glasrutorna i en tex. duschdörr är härdad medans framrutan på en bil är laminerad, dock så finns det film att köpa och klistra på rutorna, hur det sedan kommer att funka i duschen är en annan fråga. (sedan så är det väl bara framrutan i en bil som är laminerad, resten kan explodera i småbitar.)
 
79:an skrev:
Glasrutorna i en tex. duschdörr är härdad medans framrutan på en bil är laminerad, dock så finns det film att köpa och klistra på rutorna, hur det sedan kommer att funka i duschen är en annan fråga. (sedan så är det väl bara framrutan i en bil som är laminerad, resten kan explodera i småbitar.)
OT men Ja sidorutorna på en bil kan kan explodera i småbitar. För ett par år sedan krockade vi
och hamnade på taket och ljudet när 4 sidorutor+bakruta smäller samtidigt sitter kvar i huvudet än :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.