Hej! Jag behöver lite hjälp med vårt badrumsprojekt hemma. Vi ska bygga en bastu i anslutning till badrummet och vill ha en bastudörr i glas samt en glasvägg. Det hela görs lite svårare av att vi har ett snedtak dvs både dörren och väggen ska snedkapas. Jag har kollat runt och det verkar som att vi får beställa via en glasmästare. Är det någon på detta forum som har erfarenhet av ovanstående eller känner till någon vettig glasmästare i norra/centrala Stockholm som kan fixa detta till en rimlig kostnad. Vi bor i Täby och jag har vart i kontakt med Samglas i Täby men deras indikativa pris var i högsta laget...

Tack på förhand! Uffe
 
Vet bara att glaset är härdat. Inget man gör själv.
Kolla med lite större VVS varuhus. Det blir kanske billigare?
 
Tyvärr kör varuhusen bara på standardmått=raka dörrar i standardmått :@
 
Uffe_74 skrev:
Tyvärr kör varuhusen bara på standardmått=raka dörrar i standardmått :@
Lindströms i Lomma tar beställningar på snea dörrar/väggar. Det är bara att leta vidare!
 
Hemmakatten
Samglas i Täby har vi anlitat för måttanpassade duschväggar i två badrum,samt stora spegelpartier i huset. jag tyckte de var mycket duktiga och noggranna. Priset var för oss helt okej (kunde pruta ner det lite). Jämfört med t.ex. INR (www.inr.se)där du också kan måttbeställa så var Samglas lite, men inte så mycket, billigare. En stor fördel är att de kommer ut och måttar, vilket innebär attblir det något måttningsfel så är ansvaret deras. Montering ingick förstås i priset, vilket det inte gör hos INR.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.