Hej alla, jag är ny här ...

Tittade på K-Rauta i Göteborg på en GCM10 som var glapp ... det gick att vicka sågen i sidled relativt bordet när sågen var låst :surprised: ... personalen höll med om att det inte borde vara så, men trodde att det kanske berodde på att det var just en demomaskin som många stod och drog och ryckte i ... men då kommer den ju inte hålla att såga med heller ...

Ni som har en GCM10, har ni någon erfarenhet av det här?

/Boris
 
Hej boris och välkommen hit.

Jag förstår inte riktigt i vilket läge sågen vickade så jag kan inte direkt se vad som skulle kunna vara knas, men du kan helt enkelt FETGLÖMMA att en GCM10 glappar efter en stund användande. :)

Jag har använt min såg iprincip dagligen i tre år nu och den är fortfarande i skick som ny. Det troligaste är att butiksexemplaret inte är ihopskruvat ordentligt. En sådan här såg glappar inte.
 
hej Mathias, och tack ...

jo, (det här är ju löjligt - det finns ju bara två axlar att rotera runt på den, så det borde inte vara så svårt för mig att förklara) den vridning som sker runt den vertikala axeln, alltså när man vrider enheten i sidled, inte den när man "tippar den". Låshandtaget var låst så det var inte den detaljen.

Att du är nöjd med din maskin ökar bara habegäret ... :p
 
Mikael_L
Jag kan undra lite om ni menar GCM10 eller GCM10S eller GCM10SD. Ni skriver båda GCM10, men den maskinen är lite ovanligare ... Egentligen skit samma, men ändå .. :)
 
kom bara inte i håg exakt vilken modell det var jag tittade på - hoppades desperat på att ingen skulle uppmärksamma min misstabbe :cool:
 
Några bokstäver hit eller tid....;)

Mina erfarenheter grundar sig på arbete med en GCM10S. Jag skulle inte köpa en sådan här såg utan glidstång (GCM10) men man kan nog utgå från att även den modellen är stridsvagnsstabil...
 
Har sedan i januari en GCM10SD och är toknöjd med den. Inget glapp här inte. Tror som föregående talare att den inte var ihopskruvad ordentligt...


/V
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.