Jag lade underlagspapp förra sommaren, vilket har fått ligga över vintern. Jag funderar över hur det blev vid trekantslisterna. Som syns på bilderna är det ett visst glapp mellan pappen och trekantslisten. Jag märkte detta först när allt var klart.

Detta har stört min sömn hela vintern, och det är snart dags att ta tag i taket igen. Planen är att lägga shingel.

Vad tror ni om glappet? Kan man bara ignorera det eller måste det åtgärdas på något sätt?

Vi använde också spikpistol och på vissa ställen fick jag gå efter och slå ner spikar manuellt. Men på andra ställen har spiken gått lite snett eller så, och har gjort någon mindre skada på pappen. Bör man kanske dränka det i lim eller något liknande?


//Andreas
 
  • Skadat takränne på hus, löv, skogsbakgrund, underhållsbehov, utomhus, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träkonstruktion, möjligen en del av ett tak, i ett skogsområde vid dagtid med blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad för material ska du ha på taket?
 
A AndersS skrev:
Vad för material ska du ha på taket?
Shingel är det tänkt.
 
Bör fungera, då shingel blir ett tätt ytmaterial, som har klisterkant och sedan spikas i överkant.
 
AlgoJerViA AlgoJerViA skrev:
Shingel är det tänkt.
Visst shingel räcker det ju tydligen med att lägga just shinglet så borde väl fungera. Kan väl peta på lite sånt klister du kommer använda till nocken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.