Kan det medföra något problem om man gjuter plattan om två månader men låter det står över vintern och börjar bygga när våren kommer? Vad ska man tänka på isf?

/MVH
 
Jag gjöt i december. Sen la jag på en press och halm och sen en press till. Började bygga i april och det var inga fel på plattan.
Lycka till :)
 
Låter bra :) då ska jag försöka hitta nån som gör markarbete.
Hur mycket bra det ligga för att gjuta plattan med golvvärmare I Växjö trakten?
 
Det är bara om det blir minusgrader nära efter gjutningen (2 veckor så är du på säkra sidan) som du behöver isolera plattan. I ditt fall kan den mao ligga helt oskyddad över vintern utan problem!
 
Om man gjuter under hösten och huset kommer jan/feb, är det bäst att täcka plattan med press/halm/press då? Är det tillräckligt med pressenningar typ ÖoB eller ska det vara den tjocka gummiaktiga sorten?
Är det något annat att tänka på?
Bävar bara för att skotta av all snö om det blir lika mycket snö som i vintras...
 
se till att dom provtrycker golvvärmeslingorna med luft ,,,,eller så kan de gå illa om det står vatten kvar idom
 
Du kan använda lufthaltig betong då slipper du isolera plattan över vintern men det är lite dyrare!
 
Du kan lägga på något som heter fiskacel eller betongisolering. Ser ut precis som liggunderlag. Borde inte kosta skjortan. Om du har is på plattan när det är dags att bygga så måste du gå runt och smälta isen med gasolfackla. Ganska dyrt och väldigt tidskrävande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.