Hej

Har just kastat ut oljetanken och ser att den var nersänkt 1-2 cm i betonggolvet. Troligtvis har man gjutit på golvet runt omkring tanken i pannrummet någon gång och inte kommit åt under tanken. Frågan är vad är som är bäst att gjuta igen "hålet" med. Ytan är 130*140cm och mellan 1-2 cm djup. Finbetong ska väl vara minst 20 mm? Flytspackel av något slag? Jag ska måla golvet och har dålig koll på om alla flytspackel är gjorda för det. De flesta är väl tänkta att man ska lägga klinker etc på?

Någon som har ett bra tips på vad jag ska använda för material?
 
Maxit's ABS 319 kan du lägga ner till 15 mm tjocklek, men ska det vara tunnare är nog flytspackel modellen.
ABS 312 funkar mellan 5-55 mm och tillhör väl dom "billigare" varianterna. Torktiden innan du kan måla med tät färg är 1 vecka per cm spackel. Har du bråttom kan du köra med t.ex. deras Floor 4160 som har en torktid på ett dygn.
 
Hej

Upptäckte just att en kompis har två säckar med LIP226 över, skulle det fungera? Såg att man kunde blanda härdare i för att få den starkare vid direktbelastning finns det en motsvarighet till det för MAXIs produkter? Har inte kunnat hittat nån information om det.
 
Visst, 226:an är snabb och får läggas i valfri tjocklek. Tänk bara på att det är färskvara och lagringstiden på 226:an är endast 6 månader.

Behöver du härdare? Vad ska du göra på golvet sedan?
 
Ska bara måla golvet, dvs ingen täckning förutom färgen. Den lilla erfarenhet jag har av flytspackel är att den är ganska mjuk och ömtålig men jag kanske har fel?
 
Kanske ska lägga till att rummet ska användas som förråd så belastningen på golvet är inte särskilt stor.
 
Tankar som slog mig:
Är det rent, fritt från olja och behöver du prima med något så din gjutning inte ligger där bara som en lös kaka!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.