Hej!

Jag behöver göra en kant och ett lock till ett tvättnedkast. Det blir ganska likt en toalett-sist, fast utan gångjärn utan ett lyftbart lock istället.

Enklast är för mig att göra det i trä, men eftersom vi skippat de andra detaljerna i ek i badrummet så vill jag inte ha luckan till tvättnedkastet i ek heller.

Jag funderar på om jag kan gjuta det i glasfiberväv och sedan lacka det. Eller om jag kan göra det i ek och sedan lacka det alternativt få det lackat. Kanske någon som lackar köksluckor?

Vad målar man plastdetaljer med som t.ex. delar till båtar eller hemmabyggda bilar för att de ska få en riktigt glansig finish? Tanken är att det skulle kunna se ut lite som toalocket, som är ett klassiskt toalock i tjock vit plast.

Eller är det kanske lättast att hitta något företag som kan göra allt ihop efter en ritning eller form? Några tips här?

Mvh,
Andreas
 
Andreas Lundgren skrev:
Jag funderar på om jag kan gjuta det i glasfiberväv och sedan lacka det.
Man gjuter inte, utan laminerar. Du kan göra utgå från din form, och laminera mha av glasfibermatta och epoxy, och efter mycket slipande av hälsovådligt damm avsluta med gelcoat.
Jag lovar att det blir ett riktigt dyrt dasslock. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.