Jag skall strax börja med renovering av tvättstugan. Jag skulle vilja få upp tvättmaskin och torktumlaren ca 50 cm från marken och därför har jag tänkt att gjuta en plint. Men hur?
Detta blir ju en del att gjuta...
- Vad kan användas som utfyllnad? Lecablock?
- Vad behöver jag för armering?
Tack på förhand!

Jonas
 
Varför inte passa på att göra plats för en tvättkorg under? Då går det inte åt lika mycket betong.
 
Gjöt plint men dock bara 30 cm, använde frigolit som fyllnadsmaterial, går det i en husplatta går det här med tänkte jag. Vill även framhålla fördelen med frigolit den dagen du vill ändra och ta bort plinten. Det är ganska jobbigt att bila bort armerad massiv betong, lättare med en stor frigolitkub innuti.:)
 
Det finns lättbetongskivor man kan använda till den här typen av projekt. "Bara" såga till och limma ihop. Har varit uppe i gör så här ett antal gånger.
 
Tack för era svar.
Kanske man skulle bygga utrymme för tvättmedel etc undertill. Jag har för mycket tvätt för att få plats med tvättkorg ;)

Havsutsikt: Frigolit verkar ju vara en lysande idé. Hur tjock betong hade du på ovansidan? Hur armerade du detta.
mats-o: Håller lättbetong när tvättmaskinen löper amok?

Mvh

Jonas
 
Jag har bara läst om det alldrig gjort något liknande själv men de brukar just göra plats för korgar under
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.