image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej!

Det är så att jag ska bygga ut ett litet utrymme för hydrofon och diverse vid stugan, problemet är att det lutar på baksidan där bygget ska stå och jag vill ha golvet i någorlunda höjd med det befintliga i huset som är i höjd med uppkanten på sockeln. Så jag skulle va tacksam över tipps på tillvägagångssätt, hade tänkt sätta upp en stödmur och sedan fylla upp med grus och gjuta på det, men frågan är om man kan göra så och om det håller?
 
Undrar om det inte är enklast att göra en krypgrund som utgår från den nuvarande urgrävda marknivån? Det blir ju ungefär som att bygga en stödmur att gjuta på, minus gruset.
 
Ja det var ju ingen dum ide, ska fundera på det, håller lättviktsblock för det tro? Men man lär ju i vilket fall få gjuta upp något direkt på marken att sätta blocken på, och då tänkte jag att man skulle kunna göra som ett u, att det är öppet i mitten liksom, så inte vatten blir stående där i. Men det kanske skulle fungera, vad tror ni? Ska tillägga att jag är helt och hållet nybörjare på gjutning!

grund.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag är också nybörjare på gjutning men lättklinker går absolut. Man murar ju upp hela hus med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.