Hej.
Jag har börjar riva och gräva ur köksgolvet som är i min stuga. Det var bara en gammal spånskiva sen var det jord direkt under. Tanken är att gjuta en platta istället. 15cm grus, 30cm cellplast, 10cm betong. Men frågan jag har nu är hur man tätar mot grunden? All sten verkar inte vara bärande. Som ni ser på bilderna så är det hål rätt ut. (Inte konstigt att golvet var dragit på vintern.) Undrar också vad man lägger mellan köket och nästa rum? Det rummet har bjälklag med en byggplast i botten. (Se bild nr 2,4,5.) Har en snickarkompis som har hjälp mig med allt hittills men vill inte belasta honom med alla frågor därför kollar jag med er istället. :)
 
  • Upptaget köksgolv med synliga jord och stenfundament under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppvikt byggplast vid grunden av en stuga med riven spånskiva och synlig jord och stenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivet köksgolv i en stuga visar stenfundament med synliga hål under en fönstervägg, indikerar behovet av tätning inför gjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upprivet köksgolv i en stuga med synlig jord och stenar, ej bärande grund och gapande utrymme till grunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upprivet köksgolv i stuga med synlig jord, stenar och icke-bärande stengrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Gabsson
  • Laddar…
Hur löste detta sig?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.