Hej på er.

I höstas byggde ett företag min carport och jag är väldigt nöjd med den. Men en sak har jag börjar fundera på hur man ska förbättra.

Carport på gjuten platta med trästolpar, gräsyta bredvid och synliga plintar under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Längst bak är ett förråd på gjuten platta. Jag funderar nu på om man kan gjuta ”balkar” mellan plintarna så inte gräset som ska anläggas på andra sidan carportsväggen kommer in i carporten.

vad tror ni om detta?

ska man gräva ur mellan plintarna borra i plintarna och stoppa in armeringsjärn?

Bara en tanke från min sida men ni kanske har en bättre idé!?
 
A AcidSleeper skrev:
Hej på er.

I höstas byggde ett företag min carport och jag är väldigt nöjd med den. Men en sak har jag börjar fundera på hur man ska förbättra.

[bild]

Längst bak är ett förråd på gjuten platta. Jag funderar nu på om man kan gjuta ”balkar” mellan plintarna så inte gräset som ska anläggas på andra sidan carportsväggen kommer in i carporten.

vad tror ni om detta?

ska man gräva ur mellan plintarna borra i plintarna och stoppa in armeringsjärn?

Bara en tanke från min sida men ni kanske har en bättre idé!?
Du får inte plats med vanliga kantstenar utanför plintarna?
 
Det ser ut så här utanför carporten. Tar bilden från baksidan och förrådets platta ser ni.

Vy utanför carport med grus och husets vägg samt synen av förrådets platta kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte att man kunde få samma linje som plattans utsida och enhetligt..
 
Förresten finns det plattor/sten som man kan gräva ned så det ser ut som utsidan av förrådets platta?

spånar hejvilt..
 
A AcidSleeper skrev:
Förresten finns det plattor/sten som man kan gräva ned så det ser ut som utsidan av förrådets platta?

spånar hejvilt..
Nej inte precis så. Du får du nog gjuta
 
Kanske lägga en rad med betongplattor utanför? Då kan man köra med klipparen på plattorna och slipper trimma
 
M Mickebandsåg skrev:
Kanske lägga en rad med betongplattor utanför? Då kan man köra med klipparen på plattorna och slipper trimma
Betongplattor har alltid en tendens att släppa igenom ogräs och gräs efter en tid.
 
Skulle det kunna finnas en sockelskiva med samma struktur som byggelementet som plattan är gjord på?

kan det fungera?
Får självklart stödja på minst två ställen bak på skivan eller om man gjuter bakom…
 
P
Gräv ett spår på utsida. längst med plintar/platta. Hela vägen, 2 dec typ. Sen proppar och pluggar du i plintar/platta och sätter upp cementbaserade skivor som får gå ner en bit i marken. Mellan plintarna kan du sätta en extra regel som du skruvar ovanifrån från insida carport som du sen kan skriva skivorna i också. Sätt montageskruvar med samma mått emellan sig, finns i färger så dom smälter in fint i skivan. Sätt sedan en kantrad med marksten i valfritt mått mellan cementskiva/gräs så det blir lättare att klippa gräset. Snyggt, enkelt och ger funktionen du är ute efter.
 
  • Gilla
AcidSleeper
  • Laddar…
Ska kolla på cementbaserade skivor.

Vad menas med:
P pathal skrev:
proppar och pluggar
 
P
Proppa = borra hål
Pligga = sätt in plugg i hålet.

:D
 
  • Gilla
AcidSleeper
  • Laddar…
P
  • Gilla
AcidSleeper
  • Laddar…
P pathal skrev:
proppar och pluggar
P pathal skrev:
Proppa = borra hål
Pligga = sätt in plugg i hålet.

:D
jaha tänkte nästan det!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.