Hej
Innan jag gör iordning källargolvet tänkte jag gjuta in en ventilationskanal i källargolvet då jag vill ha ventilationsöppningen på andra sidan rummet och det inte passar att dra kanalen i taket eller hörnet tak/vägg. Då det är ett gammalt hus är källarplattan inte isolerad. Jag är rädd för kondens och funderar över om det finns isolerade ventilationskanaler jag kan gjuta in i plattan (tänket bila upp en ränna och gjuta in det i) eller om jag ska bygga upp en egen isolering med isolerskivor (som man brukar ha under bottenplattan) runt röret och sedan gjuta runt detta. Någon som känner till isolerade ventilationsrör?
 
Hej Upp, Hur gick det. Gjöt du ner ventilaions i golvet? Jag har samma funderingar men svårt att hitta källor på möjligheten att ljuta ventilationskanaler i klällargolv.
 
E EmilÖrn skrev:
Hej Upp, Hur gick det. Gjöt du ner ventilaions i golvet? Jag har samma funderingar men svårt att hitta källor på möjligheten att ljuta ventilationskanaler i klällargolv.
Nej, det gjorde jag inte. Räknade ut att jag skulle behöva bila bort för mycket av det befintliga golvet för att få plats med den isolering som skulle behövas för att inte riskera kondens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.