Hej, åter på detta eminenta forum!

Jag har bilat upp ränner i min oisolerade platta från 57 och bytt golvbrunnar och avloppsrör. Detta ska nu gjutas igen men med vad? Tänkte fylla upp runt rören med makadam sedan gjuta sista 10 cm. rännerna är ca: 40 cm breda.

Med grov eller finbetong så får jag väll en brinntid på minst 4-5 veckor? Skulle vilja flyta golvet tidigare än så men inte att det får kosta skjortan heller?

Råd o dåd?

En tacksam novis!
 
hur långa är rännorna?
det borde gå att flyta över dom snabbare, men ring teknisk support för det spackelmärke du tänker använda för RÄTT svar
 
Rännan är 4 m ssedan har jag en stor öppning på 1,5 kvm. Det är där alla stammar går i hop från 4

Olika håll vidare ut i ett rör. Jag tänkte ringa runt på måndag men tänker kolla även här vilka råd som ges!

Novisen
 
tyvär så är det ju så att
snabbt = dyrt
långsamt = billigt

Men jag tror inte det är några problem att flyta över ganska omg. iaf inte om det är typ 1cm flyt som ska läggas, skulle tror att det orkar hålla emot

Vad blir det ovanpå flytet då? ska du isolera och ha tex spångolv så spelar det ju ingen roll om det spricker...
 
Hej tack för svaren.

Det kommer nu att bli en snabb och dyr variant i ett rum som vi vill ha klart innan sommaren och i andra delen så gjuter jag med grovbetong och låter tiden ha sin gilla gång. I det dyrare rummet blir det klinker på annars parkett.

Novisen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.