Hej!

Vi har gjutit tre golv nu inom loppet av en vecka och idag är den första gjutningen 8 dagar gammal. Vi vill gjuta igen rännorna efter avdragningsrören med betong, hur primar jag? Räcker det med vatten?

Vidare har vi bilat bort golvbrunnen i garaget och lagt dit en ny, när vi ska gjuta in den i det befintliga golvet, hur primar jag då?

Mvh
/Christian
 
Maxit MD16

// Kim
 
Alright... Måste betongen som primas vara helt torr eller kan den vara lätt fuktig?
När jag läste snabbt om MD16 så stod det mest of fix och sådant, men det funkar alltså för betong på betong också?

Mvh
/C
 
MD 16 funkar. Att tänka på dock om du inte redan vet det är att när du primar och ska lägga bruk ovanpå så ska primern vara blöt, till skillnad från fix, spackel odyl. där primerna ska ha torkat minst en timme el. två
 
DrKassler skrev:
Hej!

Vi har gjutit tre golv nu inom loppet av en vecka och idag är den första gjutningen 8 dagar gammal. Vi vill gjuta igen rännorna efter avdragningsrören med betong, hur primar jag? Räcker det med vatten?...
Gick det inte att gjuta igen dem vid gjutningen av det övriga golvet? Vanligtvis rycker man ju upp banorna innan betongen har börjat bränna och klickar i bruk i rännorna. Sedan river man av det och vips! är gropen borta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.