Ska sätta en hörngolvbrunn i ett nytt badrum. Gjort en platta på mark där jag sparade ur ca 60*60*10-20cm runt där brunnen ska vara. Funderar på vad och hur jag ska gjuta i ursparningen efter att jag monterat brunnen? Vanlig grovbetong? Hur är härdningstiden? 3 mån? Finns nåt snabbare? Eps cement?
Ska jag borra i armering i befintlig platta så det nya "sitter ihop" med det gamla?
Ska betongen i plattan primas eller fuktas upp på något vis?
Efter gjutning ska det flyspacklas och sättas tätskikt, vill helst inte vänta till nästa sommar på uttorkning.
 
R
Borra in min 50 mm djupt stick in järnstumpar , sätt ner brunnen med lite betong under så det blir
som en liten balja den står i då blir det stadigt och på rätt höjd ,låt det brinna ,
då kommer den att stå kvar rätt vid full gjutning
Då sticker järnen på sidorna ut , fyll med betong upp till strax över järnen ,
Sedan lägger du ett par på längden ,fyll på med mera betong till rätt höjd som du ska ha .
Det blir då ett rutmönster i betongen som blir stark
Vanlig grovbetong går att använda , ingen månlandning det du gör .
Det ska ju flytas över så det blir jämt med fall
 
Det var nåt sånt jag hade tänkt mig, brunnen skruvas ju i väggarna så den blir väl fixerad innan gjutning.
Demontering av ett golvbrunnssystem med skruvhål i väggplåtar och anslutande rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men hur länge måste det brinna innan jag kan flyspackla och tätskikta? Räcker 2-3 v?
 
R
Ett par dygn så sitter det fast , så lite vatten torkar ur sen kan du spackla eller flytta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.