Har en del frågor jag vill ha svar på. Ska bygga ut en ny hall ca 5 gånger 3 meter från befintligt hus alltså 3 gavlar. Huset är byggd på torpargrund som endast är nergrävd 50cm (huset står stadigt på pinnmo eller vad det heter) men jag vill göra det lite seriösare. Hur djupt ska jag gräva? Hur brett ska jag gräva?Ska jag gjuta en platta på ca 400mm bred 200mm tjock och sen mura med leca eller finns det andra alternativ.Leca eller annan mursten direkt neri på en bädd av singel. Ska inte ha en hel gjuten platta. Alla tips är välkomna. Kanske ett "Så här gör du" inlägg eller tips om sidor på nätet som förklarar allt.
Tacksam för alla svar.

Anders
 
[Är det ingen som kan nått om det här??
 
Jag ska bygga ut 4,5x7m. Har krypgrund idag. Funderar på om jag ska fortsätta med krypgrund eller gjuta en platta istället. Fördelar/nackdelar?
Är det någon som sitter med information och/eller instruerande bilder eller länkar så vore jag mycket tacksam.
 
Du kan gjuta en sk. sula på frostfritt djup, sedan mura upp med Lecablock och sen ett bjälklag och har torpargrund i bygget med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.