Hej,

Ska renovera mitt badrum och funderar på val av golv. Först tänkte jag regla upp med trä reglar, lägga golvspånskiva och sedan arbeta mig upp till klinkers. Mitt andra alternativ är att fylla upp golvet med dolomit och leka kulor och sedan gjuta en plan platta på vilket vi går vidare mot klinker (naturligtvis med tätskickt och annat i mellan).

MEN eftersom badrummet ligger ovanför källaren och det är beongbjälklag (ca 1 dm tjock) så är jag rädd att betongvarianten skulle knäcka bjälklaget. I slutändan så är ju betong bättre och stummare än trä - men törs man chansa?

Snälla, någon som kan ge tipps och funderingar kring detta?

Häls
Jon
 
hade nästan samma dilemma. jag valde trä och nu efteråt skulle jag tagit betong pga golvvärmen blir bättre med betong
 
Tack, då kanske jag tänker rätt. Var och köpte 16 säckar EPS cement i går. Nu ska det gjutas...
 
JonN skrev:
Tack, då kanske jag tänker rätt. Var och köpte 16 säckar EPS cement i går. Nu ska det gjutas...
EPS kan du inte lägga golvvärme i.. pga isoleringen
 
Nej det har du rätt i. Vi kommer att lägga slingorna ovanpå EPSen och flytspackla precis som man gör på en spånskiva.
J
 
Hur gick det för er med badrummet?
Jag håller också på att renovera ett badrum på betongbjälklag och velar mellan att gjuta med EPS eller regla upp ett golv i trä. Jag är mest orolig för att få fukt som skadar syllen om jag gjuter upp med EPS rakt mot den. Hur gjorde ni? Gjöt ni rakt mot trä eller lade ni något skyddande mellan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.