Hej på er där ute, har lite funderingar som efter sökningar ännu inte fått svar på så hoppas på att få lite hjälp här ifrån. Får väll börja med att säga att jag har inte så mycket annat alternativ just nu och för 4e gången haft inbrott i det garage jag hyr så nu vill jag ha hem mina grejer medans det finns något kvar.

Har idag en byggnad från 40-70 tal förra ägaren ovetande då den alltid funnits där enligt barnen, föräldrar köpte huset 1952, vi köpte det som dödsbo. stommen är väldigt friskt och dom la nytt plåttak på 2008 om jag inte är fel ute. uthuset idag är 45kvm och har såpass bra takhöjd så jag är nöjd där. 4/5 består av stampat jordgolv och 1/5 består av väldigt dåligt betong/cementgolv. bifogar bilder.

Byggnaden i sig anser jag vara i gott skick, förrutom panelen som då inte är särskild tät men med tiden tänkt byta ut den. Byggnaden idag står i lutning och står byggd på murblock av något slag.

Min tanke var från början att gräva ut hela byggnaden invädigt en bra bit ner, säg en 0,5m och fylla upp med macadam eller grus av något slag för dräneringens skull sedan cellplast m.m.

Har efter att ha läst endel att dom endast "städat" upp golvet ner till underkant av byggblock för att sedan börja med macadam m.m.

Kantblocken framtid "infart" är 64cm från underkant till överkant där syllen kommer.

"måste" det verkligen grävas ur så pass som en 0,5m eller räcker det att gräva/städa ur till botenkant av byggblock för att sedan börja gjuta? har inte tänkt mig någon vidare värme där inne kanske 12-15grader med dieselkanon som tillskottsvärme. Rödmålad lada med plåttak, lutar något, med stora dörrar och ett fönster, omgiven av gräs och skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av uthus med träväggar, jordgolv, skottkärra och svarta säckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En rödväggad byggnad med en synlig spricka i ett grått betongfundament ovanför jordgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

som syntes på framsidan där fönstret är, är det tänkt ha porten då, men där är ju sprickor och varav jag ville grävt ur ordentligt så plattan hamnat i "rätt" höjd så det hade försvunnit. men om jag fyller sprickorna först borde det väll vara okej och gjuta utan att det trycker sönder? med en stödregel på utsidan

Ja fritt fram med kommentarer men som sagt, måste ha hem mina grejer och har inte plats för grejerna på gräsmattan så därför det får bli av vad som finns. så vore tacksam för snälla tips :)
 
Självklart i samband med bygget så ska en granne ta bort komposthögen :)
 
OT: Skippa dieselkanonen och kläm in en luftvärmepump.
 
Det ska sitta en luft/luft hade jag tänkt men enbart för att hålla det runt 10-12 grader, dieselkanon för att få upp tempen lite mer just när man ska arbeta en längre tid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.