Hej,

Vi har fått hjälp med att bila bort den gamla rostiga golvbrunnen och de har satt dit en sådan. Gjutning gjorde de ej dock så det tänkte jag göra själv.

Det jag känner mig osäker på är vilken nivå golvbrunnen ska ligga på.
Tanken är att det skall läggas klinker över betonggolvet sen.

Ska det ligga strax under. Precis kant i kant, eller ska den ligga något över så man kan skruva fast den i betongen i de befintliga skruvhål i brunnen?

Min tanke är att den ska ligga kant i I kant med golvet så den inte är över golvnivån? Vad jag förstått så finns det någon monteringssats sen så den blir samma nivå som klinkers?

Tack
 
  • Ny golvbrunn installerad i uppbilat betonggolv, redo för gjutning och klinkerläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad golvbrunn i betonggolv med synliga röranslutningar och bilningsrester runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand installerar en ny golvbrunn i ett uppbrutet betonggolv, redo för gjutning och klinkerläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som justerar ny vit golvbrunn i betonggolv med synlig grusfyllning och befintligt skruvhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget svar på frågan, men jag har exakt samma fråga. Någon vänlig själ som vill bemöda sig att hjälpa mig med ett svar? =)

Hur läggs tätskikt mot brunnen?
 
plaggis plaggis skrev:
Inget svar på frågan, men jag har exakt samma fråga. Någon vänlig själ som vill bemöda sig att hjälpa mig med ett svar? =)

Hur läggs tätskikt mot brunnen?
Hej,
Jag gjorde så att jag la det i princip kant i kant innan gjutning.detta för att få lutningen. Efter jag gjutit och slipat med diamantklinga monterade jag en brunnsmanchett som var självhäftande över brunnen (underlättar att ha verktyg som skär fint runt hål för brunnen). Därefter penslade jag på primer och tätskikt på hela golvet inkl manchetten. (Tror jag hade primer under manchetten med) Sen på med tätskiktsfolie över allt ink manchetten. Sen va det bara att lägga klinker :) .
 
  • Golv före klinkerläggning med primer, tätskikt och brunnsmanchett installerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumsgolv under renovering med primer, tätskiktsfolie och självhäftande brunnsmanchett installerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med tätskikt och brunnsmanchett inför klinkerläggning, verktygsmarkeringar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brunnsmanchett på betonggolv med verktyg runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.