Såg på "Brygglov" på 4:an att de använde en produkt som hette "Gjuta Enkelt" för att gjuta fast förankringsjärn till en altan. Verkade så enkelt att bara hälla i vatten i halva hålet och därefter på med betongen utan att blanda.  :surprised:

Finja tillverkar denna produkt. På produktbladet står det att det används till enklare fastgjutningar som t ex torkvindor, brevlådor, staketstolpar. "Obs! Gjuta Enkelt är ingen konstruktionsbetong."

Någon som vet om det verkligen duger till att gjuta altanplintar då?? Känns ju som ett gränsfall...
 
Enligt försäljaren jag var hos så duger det inte till altanplintar tyvärr  :(
 
Det var känslan jag fick av produktbeskrivningen också... Hmm, undrar om de stackarna som Brygglov byggde altanen åt kan vänta sig en överraskning typ i vinter eller nästa vår...?  :-/ Nåja, de gjorde en förankring i berget också så det kanske håller trots allt.  ;)
 
Jag läste på tv4.se för ett tag sedan att alla projekt på Äntligen Hemma, Bygglov m.m. granskas av flera oberoende funktioner som t.ex. konstruktörer, branschråd, montörer, tillverkare m.fl. innan dom visas. Det borde borga för någon form av kvalité även om misstag så klart kan göras.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.