Hej, nu har jag sakta men säkert kommit framåt i mitt arbete. I morgon tänkte jag gjuta en kaka ovanpå frigoliten jag har lagt ut. Hålets mått är ca 1,5x0,9 m. Kakan kommer bli 6-7 cm.
MEN, jag är total nybörjare på detta så lite input hade varit välbehövligt.

Frigoliten är totalt 20 cm tjock och ligger på en bädd av lecakulor. Under lecakulorna ligger en markduk.

Frågor 2 st:
1: hur rinnig är färdigblandad grovbetong? Kommer den fylla ut de hålrum som blir mot den gamla sulan och frigoliten utan allt för mkt hjälp från en stötande planka?
2: ska jag göra sulan i höjd med brunnen kant? Eller ska jag lägga mig någon halv cm under? Jag ska ha golvvärme och en riktig plattsättare kommer och ska flytspackla upp duschgolvet. Men han kanske vill ha en halv cm till godo runt golvbrunnen för att kunna göra ett snyggt fall på slutet trots att det ligger lite golvvärmeslinga (elslinga ebeco)...?

All input är mkt välkommen! Tack/Tobias
 
En bild är nog på sin plats också tänker jag.

Renoveringsarbete med installation av ny duschränna och rör i ett badrum under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete med installation av duschplats, visar avlopp och armeringsnät på isolerplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
@jonathan Hehe, tack för inputen. Du har helt rätt, armeringsnätet borde nog vara under brunnen... ;)
Tack för bkr länken. där har de gjutit upp till kanten på brunnen såg jag. Så jag gör nog också det. Däremot kanske jag ska ta bort en sarg runt frigoliten på det översta lagret med en 5 cm för att få lite extra stadga runt kanten? Samma sak runt brunnen.. Då borde väl detta gå vägen kanske..??

Såhär ser det ut just nu:
Armeringsnät ovanpå frigolitisolering och golvränna, betonggjutning förberedelse i husprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder