Hej jag bygger en verkstad på cirka 90kvm. Jag vill ha ett slätt golv som är LÄTT att sopa av. Sågspån och dyl. Jag har funderat på med helikopter men blir det tillräckligt slätt?? Har själv ingen erfarenhet av sånt. Eller ska jag kanke flytspackla.Då får jag ju en slätt yta som oxå blir betydligt hårdare än betongen?
Plattan ska inte vara isolerad. och runt 10-12cm tjock.
 
  • t6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör du med helikopter och sedan har på betongolja så får du en väldigt fin och lättsopad yta.
 
ok det låter ju jätte bra! Får jag ett bra resultat om jag stål glätta den oxå? kanske lite för stor yta för det?
 
Ta bara bort talriken på helikoptern så finns det ställbara glättar där under:)
 
vad är betongolja :confused:
 
Om jag stålglätta ytan för hand och sen använder olja på det? Blir det lika bra resultat?
 
Måla och släng på färgflagor som man gjorde på 70-talet ;)
 
mickael88 skrev:
Om jag stålglätta ytan för hand och sen använder olja på det? Blir det lika bra resultat?
du vill väl ha ett plant golv?

90 m2 bör du skura och glätta, detta gör du med sk helikopter. glättar du hårt, sk svartglättar så får du en yta som blir väldigt lättskött.
Betongolja har jag aldrig hört talas om men det finns sätt att behandla betongen på, men som sagt..hårt glättat så behövs inget mer.
 
Ja jag får nog hyra en helikopter.. låter enklast så.
Jag visste inte att man kunde slipa betongen med en helikopter så att den blir så jämn.. ska ju vara LÄTT att sopa rent från sågspån och dyl.
 
mickael88 skrev:
Ja jag får nog hyra en helikopter.. låter enklast så.
Jag visste inte att man kunde slipa betongen med en helikopter så att den blir så jämn.. ska ju vara LÄTT att sopa rent från sågspån och dyl.
ska du gjuta och slipa själv?

Tipsar återigen om att hyra in folk som kan, det blir bäst så och ja, ytan blir lätt att sopa och hålla ren

Lycka till!
 
nej jag ska inte gjuta själv :).. jag har aldrig kört en helikopter... krävs viss teknik har jag förståt... Man får nog vara MINST 3 man när vi gjuter så det blir bra och inte altför stressigt...
 
Jag provade att göra det själv och det blev inte helt bra nej. Misstaget jag gjorde var att börja för sent med helikoptern ( i 27 grader + sol härdar betong fort)
 
Ok nej jag tror man kommer ångra sig om man gör det själv och det inte blir bra... Ja då härdar det VÄLDIGT fort.. Bästa tiden är väl på hösten eller på våren. När det inte är för varmt så man dels får lätt torsprickor och få vattna och hålla på.. och på vintern så kan det bli köld sprängningar.. om man har otur.. men betong värmer ju mycket när det härdar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.