Tjena!
Har som den glada amatör jag är inte läst tillräckligt innan jag såga ur hål för golvbrunn i spånskivan och tyvärr så gjorde jag det för stort. 200mm istället för de max 180mm i diameter som är rekomendetrat av JAFO.
Finns det större golvbrunnar? jag har googlat lite men inte hittat något som verkar vara gjort för vanliga badrum men det finns en del för industriändamål. är det någon som har några tips här? Är inte så jätte pigg på att bryta upp golvet igen för att ta bort den platta som ju givetvis var lagd först. Men om det är enda vägen att gå så får jag ju naturligtvis göra det. Hoppas någon vet bot.

Henrik
 
Du behöver väl bara byta ut en golvspånplatta om du sågar upp på ett klokt sätt och fäster den nya över en golvregel. Ett annat sätt är väl att lägga golvgipsskivor som ett extra lager över hela golvet. Ska du lägga klinker är det alltid bra att få extra styvhet i hela golvet innan du kör med avjämningsmassa.

Med vänlig hälsning/Tigersågen
 
Jo jag har tänkt lägga golvgips. Kan jag då bara fästa golvbrunnen i spånplattan med en sådan där fästplatta och sen limma fast gipset ? eller hur funkar det?

//Henrik
 
Golvgips är fullständigt bortkastat i badrum, finns inte ett skäl i världen att lägga det.

Monteringsplattan ska fästas i bjälklaget. Såga upp och kortla i så att du kan fästa plattan i samma höjd som spånet. Flytspackla sedan minst 12 mm, med armeringsnät.
 
Tack jon för din synpunkt men .....för sent!

Nu är det gjort. Jag föll för grupptrycket.
 
Jafo har väl en färdig monteringsplatta för golvbrunnar i träbjälklag ? www.jafo.eu

Staffan ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.