Hej.
Lagt nytt golv i hall, äldre golvet slipat av tidigare ägare och har för mig de la på Osmo hårdwax.
Och så tänkte även jag göra. Men funderar på om det går att gifta samman dessa två golv, nyansmässigt alltså.. kommer tiden höra sitt med vax tro.. waxa nu eller låta det vara en tid och solen får göra sitt genom fönster, borde väl gulna lite av dess påverkan.
Annat man kan prova innan. Ja känner mig lite osäker. Tänkte prova med lilla fältet som försök.

Edit, kan det vara som så det är oljat med Annan produkt.. Är ju gran och tänker det får den nyansen kanske bättre med annan lämplig.
 
  • Bild av ett rum med ett nygjort ljust trägolv intill ett äldre mörkare trägolv. Rummet har stora fönster, en stol, arbetsverktyg och en radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Grangolv mörknar med tiden när det utsätts för ljus. Det gäller även när man vaxar, om inte vaxet innehåller något UV-skydd.

Om du vill ha allt i samma kulör genast så får du nog slipa det gamla golvet så att det också blir ljust och sen behandla hela ytan.
 
Hej.
BirgitS BirgitS skrev:
Grangolv mörknar med tiden när det utsätts för ljus. Det gäller även när man vaxar, om inte vaxet innehåller något UV-skydd.

Om du vill ha allt i samma kulör genast så får du nog slipa det gamla golvet så att det också blir ljust och sen behandla hela ytan.
Hej.
Tack. Ja precis tiden har ju sin gång på träet. Och precis som du säger så vill man ju gifta de två så snart som möjligt men slipa allt skippar vi. Och det mörknar ju även av behandling tänker jag. Var mest om det fanns en produkt bättre än en annan för ändamålet .

Men det är som du säger, tiden får ha sin gång 😀

Allt gott
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.