Hej!

Det har kommit ett gäng getingar som har slagit sig till ro på vårt veranda tak. Deras ingång verkar vara precis under lampan, precis utanför dörren... Problemet är att jag inte kommer åt själva boet utan att behöva riva av hela veranda taket ovanifrån och underifrån är det gjutet.

Hur gör jag? Funderade ett tag på Radar men iom att jag inte kan spruta det direkt på boet så vet jag inte. Vad finns det för alternativ?

mvh
Alexander
 
Sätt dammsugaren där du ser att de går in. Tejpa/skruva/bind fast röret och hoppas att alla ska ut på en flygtur den dagen.

Protte
 
Faktum är att Myrr är det effektivaste medlet som finns mot getingar, undantaget dammsugare. (Fick det tipset av en biodlare för en herrans massa år sedan). Kanske kan du ta en tunn slang med en innerdiameter av ca. 5-8mm och doppa den i Myrr så att medlet tränger in i slangen och sedan rikta slangen mot ingången och blåsa till kraftigt i andra änden av slangen. Myrrmedlet fastnar då på ingången och varje geting som passerar där får det på kroppen och drar därmed in medlet till boet vilket i sin tur skapar död och förintelse. Upprepa behandlingen vid behov.
 
Jopp, håller med om Myrr. Fick ett getingbo precis vid entrén, så jag sprutade in myrr blandat med vatten i alla skrymslen och vrår som gick samt pudrat tjockt på "landningsbanan"... Dröjde inte länge förrän det var tyst i boet..
 
Kolla ifall du har gratis ohyresbekämpning i din villaförsäkring, vi hade Anticimex på taket igår pga två getingbon. Kostade inte ett öre utöver årsavgiften på villaförsäkringen.

/ama
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.