Hallå
Vi har just köpt mig ett hus som vi har börjat fixa med, det som vi har märkt är att på vinden på både hus och garage så va det fullt med gammla getingbon, inte så stora men många. jag undrar om det skulle funka med de där UV dödarna, som är till flugor och mygg, drar sig getingar å humlor oxå till dessa?
i så fall lär jag sätta upp en sådan å slå på den en gång i veckan eller nått =) någon som vet??
 
Vet inte om en UV-dödare funkar på getingar men det känns som den skulle kunna utgöra en seriös brandrisk på en vind.

Jag skulle hellre vänta tills getingarna börjar flytta in och lokalisera vart de har sin entre. De landar alltid på samma ställe innan de kryper in i boet. Puffa lite Myrr på landningsbrädan så kommer de att dra med sig det in i boet. Inom nån dag är getingarna borta.

Detta om du har problem med getingarna vill säga. De utgör ju faktiskt en del av näringskedjan också. Döda inte i onödan.
 
Redigerat:
Jag har dock ALLTID problem med getingar... hemska kryp!
 
Getingar är ju precis som myror rovdjur, gör man sig av med dem så får man en massa flugor i stället - bara att välja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.