L
Lutande trähus på vattenkant med spegelbild i vattnet, indikerar sättningsskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här illa är det inte men ...
Hus på lerjord med flera sättningsskador. Geobear låter som en riktigt smidig lösning men hittar ingen info om dom här på BH
 
L
Såg att de är före detta Uretek som det finns några trådar om redan.

Här en video från Gebear som visar principen.

Skulle vara intressant höra från någon som har anlitat dom och vad slutnotan kan bli.
 
JanneJanne123
Bor också på lera och hade en kille från dem att kolla på en sättning hos oss i somras. Han bedömde att vi inte behövde göra något i nuläget, men om det blev värre och en åtgärd skulle behövas skulle det kosta 70k för att stabilisera vår utbyggnad på ca 18kvm.
 
L
70k för 18 kvm - oj - jag har 110 kvm - ökar priset drastiskt efter kvadratmeter eller är mycket etableringskostnad och liknande?

Var undersökningen kostnadsfri?
 
JanneJanne123
Jag vet faktiskt inte hur prismodellen skalar tyvärr, men gissningsvis borde ju större ge mindre pris per kvm.

Besöket var gratis. Pratade även med stabtech via telefon, men eftersom sättningen inte behövde åtgärdas var de aldrig ute på plats. Prismässigt sa de dock över telefon att de låg ungefär på samma nivå.
 
L
Tack Janne, ja det låter ju rimligt!
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
L
Hur funkar det med hus på sula? De exempel man ser verkar ju mest vara på platta?
 
Låter dyrt, vad är det de sprutar in, guld?

Funderar på att stabilisera alla fyra hörnen på vår källare. Men riktigt så mycket tycker jag inte det är värt.
 
  • Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Lyfter dom huset också eller stabiliserar dom bara marken? På hemsidan står det att sprickor och sättningar går till sig av sig själv efter deras behandling, men jag har svårt att se hur det går till?
 
  • Gilla
Hiltunen
  • Laddar…
JanneJanne123
13th Marine 13th Marine skrev:
Funderar på att stabilisera alla fyra hörnen på vår källare.
Killen som var här sa att de inte gör ”punktinsatser” utan om de ska stabilisera så stabiliserar de under hela huset (utbyggda plattan i mitt fall). Annars kunde de inte garantera ett bra resultat.
 
Låter mycket möjligt, men de ska ändå vara klara på en dag enligt deras hemsida.
Då får jag lägga till omklinkring av hela källaren också :rolleyes:
 
  • Gilla
magnusme
  • Laddar…
L
useless useless skrev:
Lyfter dom huset också eller stabiliserar dom bara marken? På hemsidan står det att sprickor och sättningar går till sig av sig själv efter deras behandling, men jag har svårt att se hur det går till?
Du såg videon? Enligt den höjer sig alltså huset motsvarande den sättning som skett - sprickor återsluts mm - men det verkar ju nästan lite för bra?
 
Ja, verkar det för bra så brukar det finnas anledning att vara skeptisk.
 
Fast tanken är väl att deras massa expanderar och därmed kan lyfta sättningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.