Har ett hus där min vindstrappa leds förbi ett fönster på övervåningen (man kan alltså se sidan av trappen utifrån). Yttersidan av trappen ligger an mot ytterväggen men det blir en 70-80 mm mellanrum/spalt mellan trappa och fönster. Se principskiss! Eftersom vinden är en kallvind och platsen under vindstrappen skall vara varm behöver jag nånting som tätar utrymmet mellan trappa och fönster.

Min idé är att - med lämpligt transparent material/skiva/fönster - sätta för den triangelhalva av fönstret som syns på vinden.

Är det någon som har något tips på nån relativt billig genomskilnig skiva/plexiglas/fönsterglas som samtidigt isolerar? Kan förstås köpa ett specialgjort isolerfönster, men jag har fått för mig att detta kan bli rätt dyrt.
 
Här kommer bilden också! :)
 
  • Fnsteritrapp1_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ju tänkas att det skulle
funka med plast som man har
till veranda tak.
Genomskinlig och finns säkert i olika tjocklekar.

Mvh Putte
 
Ja, jag har kollat upp och det lutar åt att det kan bli nåt sånt. Hade f.ö. ett överraskande högt U-värde. Enda funderingen är om det skulle gå att hitta nåt billigare alternativ.

Har löst det provisoriskt med cellplast, men det är ju inte speciellt ljusgenomsläppligt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.