Hej!
Jag och min man har tittat på ett hus men vi blir lite oroliga för det som står i besiktningsprotokollet.

Någon som vill hjälpa till att komma med input. Är bristerna big no no eller är det ”fel” som låter värre än vad de är?
 
  • Besiktningsprotokoll för 1½-plans villa med källare byggd 1942, med information om byggnadsdelar, installationer och frågor till säljaren samt renoveringshistorik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Besiktningsprotokoll som beskriver olika byggnadsdelar och deras anmärkningar, till exempel dränering, spillvattenrör, manschett i golvbrunn och ventilgaller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av ett besiktningsprotokoll för ett hus med olika delar markerade, inklusive anmärkningar om dörrar, tak, garage och övrigt, samt kommentarer och riskanalys.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild till vänster visar otät plåtning kring vindslucka på yttertaket; bild till höger visar vindsutrymme med isolering som hindrar besiktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser inget som inte går att åtgärda. Viktigaste är väl att ni tar dit en plåtslagare som kan åtgärda bristerna runt taklucka och de saknade överblecken.

Förutom då kanske brunnen i duschen som kan bli ett problem om den början läcka. Men det finns olika sätt att förlänga livslängden.
Verkar ju dock vara tämligen nygjort så 10-15 år håller det säkert.
 
S Småbrukaren skrev:
Jag ser inget som inte går att åtgärda. Viktigaste är väl att ni tar dit en plåtslagare som kan åtgärda bristerna runt taklucka och de saknade överblecken.

Förutom då kanske brunnen i duschen som kan bli ett problem om den början läcka. Men det finns olika sätt att förlänga livslängden.
Verkar ju dock vara tämligen nygjort så 10-15 år håller det säkert.
Vi är väl mest oroliga för golvbrunnen om något som sagt skulle börja läcka. Vad kan man göra för åtgärder för att förlänga livslängden?😅

Allt är nyrenoverat och ingen har bott där sedan renoveringen.
 
Nu var det ju bara ett påpekande från besiktningsmannen men lite oklart ändå med vilken fackmannamässig kunskap badrummet är renoverat. Jag skulle nog gräva lite djupare där och ställa fler frågor till säljaren. Be om bilder på avlopp, tätskikt, rördragning under renoveringstiden.
 
  • Gilla
Sofhil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.