Hej!

Vi funderar på stensättning på vår uppfart och har resonerat både kring plattor och gatsten. Jag förstår ju att gatsten är betydligt tåligare än plattor gällande trafik. Men hur mycket tål t ex bohusgranit egentligen? Vi funderar nämligen på att någon gång i framtiden bygga en pool, och då behöver i så fall både lastbil och grävmaskin passera uppfarten. Om man nu ändå tänker göra om sin uppfart så vill man ju inte förstöra den om några år.

Så - vilken trafikklass kan man räkna med? Och tål gatsten t ex det jag beskriver ovan?
 
Gatstenen tål i princip allt. Det hänger på underlaget om den typen av trafik ger skador. Stenarna håller.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Gatstenen tål i princip allt. Det hänger på underlaget om den typen av trafik ger skador. Stenarna håller.
Det var det svaret jag hoppades på. I så fall handlar det mest om att gräva djupt i plånboken…
 
J jocke31 skrev:
Det var det svaret jag hoppades på. I så fall handlar det mest om att gräva djupt i plånboken…
How deep is Your pocket?
Vill Du ha det så här?
Betala bra, så fixar jag!
 
  • Pågående arbete med att lägga stenplattor i ett dekorativt mönster på en gångstig eller uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.