Har en hyfsat nybyggd altan som jag har lagt cellplast under trallen och isolering i väggar med vindpapp men ingen ångspärr. Läste att ska man inte ha uppvärmt behövde man inte ha det.
Jag har inga problem med fukt vad jag kan se inne idag. Ingen imma eller dylikt på insidan men jag undrar om de är risk att de blir fukt med skador som följd om jag börjar värma upp tillfälligt någon kväll ibland?
Eller är de inget att oroa sig för?
Har 32mm kanalplast och tvåglaspartier sen höst/tidig vår från skånska.

Tacksam för input.
 
Redigerat:
Nej, isolerar man med vindprognoser så är det absolut ingen fara ;) Hela väderleksrapporten är värre, särskilt om det är risk för regn.
 
Men förbränning av gasol tillför värme, koldioxid och en massa fukt.
Att värma med el är billigare och kräver ingen
utökad ventilation.
 
El har jag svårt att tro att de blir billigare och ens möjligt. Uterummet är ca 20m2 med 2.80 takhöjd bak och 2.20 framtill så ett element behöver stå på dygnet runt för att det ska värma och med tanke på det "lilla" det är isolerat behöver jag något med mer effekt och som sprider värmen. Alltså en kamin med 4kw gasolvärme plus 2kw el med inbyggd fläkt.
Tanken är en kort uppvärmningstid och bara för stunden. Ventilation har jag två ventiler i vardera ände och det är inbyggd koldioxidvakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.