Har hittat ett hus som verkar intressant men just uppvärmningen av gas låter lite sämre? Pannan är från -89 så inte världens nyaste heller utan för den delen veta hur länge en sådan här panna beräknas hålla.

Huset i sig är 131kvm med en källare som är lika stor, allt givetvis vattenburet. Mestadels radiatorer och så golvvärme i hall och det stora badrummet. Utan för den delen ha varit på visning ännu för att utröna driftkostnaderna så känns det som att gasräkningen är ganska saftig.

Huset i sig är som gjort för pellets med tanke på att där finns ett stort förråd brevid pannrummet som lämpar sig perfekt för att ha som bulk-förråd. Vad kostar egentligen en installations av en pelletsanläggning? Nu är jag lite lat och orkar inte söka:). Rent praktiskt tycker jag det är kul och fylla på pannan lite då och då så det behövs inget "direktkopplat" förråd till pannan utan det räcker med en mindre behållare för min del.

Sen är väl frågan hur stor en panna är egentligen, går den igenom en vanlig standard dörr?

Det är väl kanske ingen nöd att byta uppvärmning OM man skulle köpa huset men alltid bra att kolla upp innan. På grund av den stora källaren så skadar det inte att ha en panna heller och inte en luft/vatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.