Hej!

Haha jag kan börja med och skratta åt eländet!
Men vi fick för oss att ta bort en garderob som stod i hallen.
Att man har lagt matta runt om 1977 är väl en sak, men inte trodde jag väl att fronten på garderoben var spikad rakt ner i grunden. Vilket gjorde att det, som ni ser, lossnade litegrann vid demontering av garderoben.

Att det inte ser så snyggt ut är väl en sak och det kan jag leva med.
Däremot så blir jag bekymrad över hur vi ska kunna fixa till det tillfälligt. Jag vill inte riskera att det kan bli fukt eller uppstå någon annan skada förutom det som redan har skett.

Hoppas på tips! Detta är mitt första hus så kunskaperna är inte så stora, men vill lära mig.
 
  • Bild av golvyta där en del av mattan saknas, vilket exponerar underliggande betong med skador efter att en garderobsfront har tagits bort under renoveringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det blir inga fuktskador därför att delar av betongens översta lager är borta. Men det bör gå att fylla i groparna med husfix eller liknande.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det blir inga fuktskador därför att delar av betongens översta lager är borta. Men det bör gå att fylla i groparna med husfix eller liknande.
Åh så bra, det är nog jag som får katastrof tankar och det borde jag egentligen sluta med för då vettefasiken hur jag ska klara av livet med hus 🤦‍♀️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.