Jennifer här....

Har satt upp elementsskydd med fönsterbräden som är ca 26cm djupa. Nu ska gardiner upp men jag är osäker på vad som kommer bli bra, vill att gardinerna ska falla rakt och inte haka fast i elementsskyddet. Samtidigt vill jag inte sätta väggfästena för långt ut om jag en dag bara vill ha en kappa och inga längder. Någon som har någon idé?
 
  • DSC01837.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
lillajuni skrev:
ikea har ett dubbelt väggbeslag till gardiner, gör att gardinen kommer ut längre. har själv använt det. även om det är dubbelt ser det inte dumt ut om man bara vill ha antingen kappa eller längder.
tack för svaret, tyvärr så sticker dessa beslag bara ut kanske 15 cm. Vi behöver 26 cm. Vi lämnade förra veckan in de beslag du nämnde till ett företag som ska förlänga den raka delen på beslaget så det totalt blir 26 cm. Tyvärr så kanske inte detta kommer bli snyggt (kanske kommer se ut som gardinen hänger mitt i rummet)
 
ja då är det ju lite knivigt... är inte direkt snyggt när gardinen ligger emot fönsterbrädan, särksilt inte om man har panellängder som är så inne nu. du får kanske bygga någon slags hylla (skrythylla) och fästa gardinstången på eller nåt...

lycka till!
 
Hejduk..tig skrev:
- ha gardinstång som rundar in mot väggen vid ändarna.
Ja, min kille föreslog det också, vet någon om den gardinstångstypen finns att köpa eller måste man snickra ihop något själv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.