Är i desperat behov av hjälp med idéer för gardiner till vårt vardagsrum. Är inställd på rullgardiner men alla tips mottages tacksamt. För att se fönstret, kolla min blogg. Jag är inte så mycket för omtag och ryschpysch utan mer enkla gardiner (helst skulle jag vara helt utan, men lite möjlighet till insynsskydd och skydd mot solljus skadar inte)

/alacs
 
Jag hade satsat på att hänga upp en gardinstång och därpå trä en slags "hissgardin". Se under rubriken "hissgardin" så förstår du nog hur jag menar. Du får gardin och solskydd i ett, inget rysch pysch bara rent och stramt.
Hade INTE satsat på att fästa rullgardiner i de smala mellanfodrena, det blir som du säger nog glipor isåfall och det är snyggare med heltäckande.

Lyca till!
 
Det finns en jättesnygg "gardinstång" som betår av ett kardborreband. Du sätter ena delen på fönsterkarmen och den andra på gardinen. Jag ska ha såna i våra fönster. Man kan ju ha både paneler och kappa på dem. Gadinerna hänger alldeles slätt och snyggt och det skulle nog bli jättefint hos er!

Glömde... Det är säkert många företag som har kardborreupphängningarna, men jag har sett dem hos Hasta. De var dessutom inte dyra, ca 250 kr per fönster
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.