Hej
Håller på och bygger vårt hus och häromdagen kom trappan.
Vi hade inte riktigt att tänkt på att det blir ett mellanrum mellan garderobsvägg och trappräcke ( se bild). Vi är lite i valet och kvalet om man skall bygga igenom "glipan" på nåt städ så att räcker sitter i själva väggen isf. Vi är lite kluvna hur vi vill göra och tycker mest att det blir ett dött utrymme som inte används till något mer än att det blir svårstädat.

Tips och ideer tas tacksam emot
 
  • Mellanrum mellan nymonterad trappa och garderobsvägg på ett bygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
martin7805 martin7805 skrev:
Hej
Håller på och bygger vårt hus och häromdagen kom trappan.
Vi hade inte riktigt att tänkt på att det blir ett mellanrum mellan garderobsvägg och trappräcke ( se bild). Vi är lite i valet och kvalet om man skall bygga igenom "glipan" på nåt städ så att räcker sitter i själva väggen isf. Vi är lite kluvna hur vi vill göra och tycker mest att det blir ett dött utrymme som inte används till något mer än att det blir svårstädat.

Tips och ideer tas tacksam emot
Jag hade nog gjort en passbit som följde samma linje som lutningen på vagnstycket.
Den fästes strax under nivån på vagnstycket.

Edit Då är det fortfarande städbart. Om väggen byggs precis emot räcket så blir det en liten glipa som inte går att städa.
Ett annat alternativ är att man bygger väggen ända emot vagnstycket och bara har en handledare på väggen istället för räcke.
 
Gör ett smalt utdragbart skåp med/utan hyllor i? Kanske bra plats för paraply, nycklar, koppel eller andra små saker som är bra att ”stoppa undan”. Blir en hylla även ovanpå där ni antingen kan lägga grejer på eller sätta en prydnad/blomma på…

Ser ut som man kan få in skor där också (dom behöver ju inte stå ”bredvid” varandra i skåpet).

”Fronten” skulle kunna vara öppen som en smal bokhylla för mobiler. Många idéer
 
Hur blev resultatet?

Har en liknande trappa vi tänkt bygga in men har inte riktigt bestämt hur.
 
martin7805 martin7805 skrev:
Hej
Håller på och bygger vårt hus och häromdagen kom trappan.
Vi hade inte riktigt att tänkt på att det blir ett mellanrum mellan garderobsvägg och trappräcke ( se bild). Vi är lite i valet och kvalet om man skall bygga igenom "glipan" på nåt städ så att räcker sitter i själva väggen isf. Vi är lite kluvna hur vi vill göra och tycker mest att det blir ett dött utrymme som inte används till något mer än att det blir svårstädat.

Tips och ideer tas tacksam emot
Hej! Jag har ett utrymme under trappan som är väldigt likt ditt och vill också bygga ett förråd där och funderar på lösningar. Hur gjorde ni till slut? Blev det tomma smala utrymmet/glappet kvar eller hittade ni en smart lösning för det?
 
K
Hej, jag är i samma sits. Har du några bilder på slutresultatet? 😊
 
S
C Cecilia Gu skrev:
Hej! Jag har ett utrymme under trappan som är väldigt likt ditt och vill också bygga ett förråd där och funderar på lösningar. Hur gjorde ni till slut? Blev det tomma smala utrymmet/glappet kvar eller hittade ni en smart lösning för det?
U Uberlord skrev:
Hur blev resultatet?

Har en liknande trappa vi tänkt bygga in men har inte riktigt bestämt hur.
K Kloss skrev:
Hej, jag är i samma sits. Har du några bilder på slutresultatet? 😊
Ping @martin7805
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.