I vårt nya sovrum så ville vi ha en garderob med mycket förvaring men problemet var att vi har snedtak men nu är det äntligen klart i alla fall.

Började med att svets ihop fästen för klädstången:

CIMG9249.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter att dom målats så monterades all ELFA-inredning och in med fästen och klädstången.
Klädstången är av rostfritt ämnesrör 38/35mm:

CIMG9279.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Till slut så kom den sita ELFA-inredningen in och här ser ni att man kan skjuta kläderna fram och tillbaka längst in:

CIMG9283.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



...och på så sätt kommer man åt korgarna längst in:

CIMG9287.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En lite översiktsbild:

CIMG9282.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



...och avslutar med en suddig bild på skjutdörrarna från ELFA:

CIMG9005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Har ingen aktuell bild med listerna på plats, sorry)


Hoppas ni gillar mina lösningar...
 
  • Gilla
iAM och 3 till
  • Laddar…
Alltid kul med återkoppling!

Säljer du patentet till Elfa sen :)
 
Gedigen lösning!
 
Kul ni gillar lösningarna! :)
 
Ah, vi har oxå ett "hopplöst" snedtak i vårat sovrum. Men kanono tips på garderobslösning. Ska nu mäta lite....
 
Som motvikt till allt beröm ;)

Att ha trådbackar som dras ut i klädtångens riktning är väl inte särskilt praktiskt?
I alla fall inte om klädstången skall vara full med galgar med skjortor, kavajer och annat.
 
KnockOnWood skrev:
Som motvikt till allt beröm ;)

Att ha trådbackar som dras ut i klädtångens riktning är väl inte särskilt praktiskt?
I alla fall inte om klädstången skall vara full med galgar med skjortor, kavajer och annat.
Det är inte optimalt men jag kom inte på någon annan lösning för att utnyttja utrymmet maximalt.
Stången har inget stöd på mitten för att man ska kunna skjuta dom hängande kläderna åt andra hållet när man ska komma åt det i dom inre backarna.

En annan sak vi kommit på som inte är optimalt i sovrum är mörka golv, damm synt mycket väl...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
P-plats skrev:
...
En annan sak vi kommit på som inte är optimalt i sovrum är mörka golv, damm synt mycket väl...
Det syns bara när solen skiner, och då är man oftast på jobbet ändå :)
Annars får man dra ner rullgardinen lite.

Hoppas du inte blev ledsen för kritiken, jag tycker du har gjort ett kanonjobb!

Jag satte själv skjutdörrar för en snedtaksgarderob en gång och var enormt stolt att jag fick vinklarna rätt :)
 
KnockOnWood skrev:
Det syns bara när solen skiner, och då är man oftast på jobbet ändå :)
Annars får man dra ner rullgardinen lite.

Hoppas du inte blev ledsen för kritiken, jag tycker du har gjort ett kanonjobb!

Jag satte själv skjutdörrar för en snedtaksgarderob en gång och var enormt stolt att jag fick vinklarna rätt :)
Utan feedback kommer vi ingen vart och en diskussion där alla tycker lika för ju oss inte framåt... :)

Det där med vinklarna är ju lite klurigt för vilket hus är helt rakt.
Det var lite justering av dörrarna för att få det bra...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Seriösa klädstångshållare.. I min värld hade det säkert räckt med två vanliga man skruvar i snedtaket. Men svetsa är ju roligt...
 
O
ni får ha kläderna som inte är säsong i lådorna innerst :) tjocktröjor på sommarn och sommarplagg på vintern :)
förvaring behövs alltid mer av :)
 
Snygg lösning men för att maximera utrymmet lite mer, skulle den mittersta Elfakonsollen även kunna skjutas åt sidorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.