Hej, jag undrar om någon har gjort ett liknande projekt i form av omvandla en halvkall kattvind till en garderob genom att öppna upp mellanväggen?

Det jag har gjort är att riva en vägg (inga större balkar återfanns inuti den. Därefter satt upp en ram på 70mm (befintlig väggisolering är 80mm), fyllt med isolering och därefter ångspärr. Till saken hör att huset saknar ångspärr i övrigt, men jag har tänkt komplettera med ångspärr i övervåningens innertak. Planen nu är att fortsätta med mdf-plattor och öppna upp ventilhålet som var på kattvindens gavel (hamnar då mitt i garderoben).
Någon som lyckats med ett liknande projekt? Och kanske har något tips mitt i projektet?
Tomt hörnrum med blommigt tapetserade väggar och parkettgolv med lite skräp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt, snedtak, dörröppning, verktyg, byggmaterial, oskyddat trägolv, pappersskydd på golvet, inomhusarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, ofärdigt rum, isoleringsmaterial synligt, trägolv, verktyg och byggmaterial utspridda, arbetsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet tak med isoleringsmaterial, träbjälkar, och oskyddad plastfolie i en byggnad under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhus konstruktionsområde avskärmat med plast, exponerade träbjälkar, skyddspapper på golvet, arbetsplats, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiina och 1 till
  • Laddar…
Sakta men säkert går det framåt, med lite måttmissar på gipsskivorna (men det ska ändå gömmas bakom en renoveringstapet). Även nytt gipstak fick det bli.
 
  • Byggarbete inomhus, halvfärdig gipsväggkonstruktion, trägolv, tapet med blommönster, oslipade och omålade ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Omfattande rum under renovering, osammanhängande gipstak, bar vägg, parkettgolv, hängande taklampa-kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så blev det klart, eller för tillfället. På sikt ska det nog in någon form av dörr till garderoben och taklister. Taklampsuttag inkl. jordad kabel får elektrikern ordna.
 
  • Rum med snedtak, ljusrosa väggar, spjälsäng, gardin, trägolv och vit taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garderob med barnkläder, mjukisdjur, förvaringshyllor och en babynest. Rosa vägg, trägolv, gardin delvis dragen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite fler bilder innan det blev klart
 
  • Vit inbyggd garderob med förvaringslådor och klädstång i ett tomt rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit inbyggd tom bokhylla i en nisch med parkettgolv och rosa väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete i rum, målartillbehör, oavslutat projekt, väggöppning, tapetserad takkant, verktyg och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.