Hej
Har en Sileno R100Li från 2016, har funkat bra genom åren med ett batteribyte för ett par år sedan, samt trafobyte efter en åskknall också detta för ett par år sedan.
Uppdaterade programvaran nu i somras och har sedan dess löpt på bra, i söndags var jag ute och ställde om klippschemat, då fungerade allt som vanligt.
I måndags däremot så stod den still mitt på gräsmattan och allt är helt dött, går ej att starta upp, displayen är svart, tar ej laddning trots att laddstationen är ok med lysande grön lampa.
Beställde ett nytt batteri i tron om att det var det, har dock inte kommit hem än men har mätt upp det gamla batteriet som visar 18,6 V vilket tyder på att inte är batteriet som strular trots allt.

Min nästa gissning är då att det borde vara ett kretskort som gett upp, finns det något smidigt sätt att ta reda på detta ?!
Är det huvudkretskortet man ska rikta in sig på att byta först, "Main board" eller ska man byta display.-kortet ??

Någon som varit med om liknande och lyckas laga klipparen??
Är det lönt att prova själv eller ska man lämna in den ??

Långt inlägg men hoppas på att någon kan ge tips på felkälla.
 
Lyckades du lösa problemet? I så fall vad var problemet? Har samma fel skulle jag tro. Vid tryck på strömbrytaren av och på så lyser skärmen upp med "R100Li" och en lite blipp hörs men sedan slocknar skärmen direkt efteråt.
 
V Valley skrev:
Lyckades du lösa problemet? I så fall vad var problemet? Har samma fel skulle jag tro. Vid tryck på strömbrytaren av och på så lyser skärmen upp med "R100Li" och en lite blipp hörs men sedan slocknar skärmen direkt efteråt.
I mitt fall så blev det byte av huvudkrets-kortet, ”main-board” på vekstad, har för mig att min inte ens tände upp displayen utan var helt svart.
I ditt fall skulle jag börja med att byta batteriet, billigare och skulle det ändå inte vara det så har du ett extra batteri när det andra ger upp.
 
  • Gilla
Valley
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.