Jag såg att Granngården säljer Gardena SILENO +1300 med 30% rabatt nu, för totalt 11893:-. Enligt Gardena så har modellen utgått. Vad innebär det egentligen? Inga fler uppdateringar?

Skulle ni ha köpt den idag eller finns det något annat som är bättre för samma pengar?
 
Det ser ut som att 1300-modellen har blivit ersatt av "Sileno Life-serien"

Notera att det inte direkt sprutar ut programuppgradering till robotklippare. Om du köper en 1300.modell lär den funka bra.
Modeller kommer och går, men köper du ett märkesnamn så är chansen att grejorna kommer att funka över tid och att reservdelar kommer att finnas att tillgå.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Är "Gardena Smart SILENO + (1300m²)" ett bättre val? Den har inte utgått enligt produktsidan och finns att köpa för 13995:-.
Det verkar som att man får med en gateway, men vad används egentligen den till? Dom vanliga Sileno-produkterna har ju en mobilapp så dom lär väl vara uppkopplade också?
 
Jsg har en Sileno Smart och såvitt jag förstår behövs gatewayen förr att kunna ha kontakt mellan klippare och internet så att man kan ansluta till klipparen via appen. Den stora vinsten med appen är att kunna se om klipparen sköter sig när man är på annan ort.
Numera så gör man även inställningar via app med vad jag tycker förlorad funktionalitet...
 
E exxy19 skrev:
Jsg har en Sileno Smart och såvitt jag förstår behövs gatewayen förr att kunna ha kontakt mellan klippare och internet så att man kan ansluta till klipparen via appen. Den stora vinsten med appen är att kunna se om klipparen sköter sig när man är på annan ort.
Numera så gör man även inställningar via app med vad jag tycker förlorad funktionalitet...
Jag håller med, jag tror också att gatewayen behövs för appen. Jag kan inte se på Gardenas hemsida att någon app nämns på icke Smart-modeller, så jag antar att Prisjakt helt enkelt har fel.

Vad kan du göra i appen? Skicka hem gräsklipparen? Får du larm om den har fastnat? Får du upp en karta över trädgården och ser var klipparen är (gissar på inte)?
Vilken funktionalitet har gått förlorad jämfört med en icke Smart?
 
Man får larm om den fastnat, man kan stoppa klippning och docka den samt även starta klippning.
Den stora fördelen är att man vet om man ska ut och leta klippare eller om den klarat sig utan missöden, väldigt smidigt att få den infon om man har en krånglig tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.