T
Efter bytt moderkort förra sommarn så får jag inte roboten att fungera trots samma inställningar. Den blir så gott som dagligen stående på slumpvis ställe med tomt batteri, som den också meddelar på displayen. Bytt batteri och kollat guidekabeln. Tweakat tiderna för att leta slingor men inget hjälper. Uppslag mottages tacksamt för beredd att avyttra åbäket nu
 
T
Upp
 
Har samma problem men min Gardena Sileno 750. Under gårdagen stannade den mitt på gräsmattan, batteriet tomt, lyfte den till laddaren.

Idag har det hänt 2 ggr till :rolleyes:

Så tyvärr har jag ingen hjälp att ge dig, men hoppas att någon annan kan ge någon konstruktiv input.
 
T
Generella tipset jag fått utanför forat är att mäta resistansen i guidekabeln mot begränsningsslingan och se att guiden verkligen är OK för det är inte säkert laddstationen ger felindika på jordfel eller avbrott på guidkabeln
 
Jag skulle satsa på att det ändå är problem med att hitta hem. Nollställ maskinen och byt kod. Fungerar det inte då så är det problem med att identifiera radiofyren (bästa gissningen).
 
T
pacman42 pacman42 skrev:
Jag skulle satsa på att det ändå är problem med att hitta hem. Nollställ maskinen och byt kod. Fungerar det inte då så är det problem med att identifiera radiofyren (bästa gissningen).
Åhh va trist att börja om med en nollad maskin men OK, hur fabriksåterställer man den rackarn tro?
 
T Träkåk skrev:
Åhh va trist att börja om med en nollad maskin men OK, hur fabriksåterställer man den rackarn tro?
Börja med att byta kod, det återställer vissa saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.