Hej,
Detta är ännu en fråga om byggfelsförsäkring, men då jag inte kan hitta det svar jag vill ha på de befintliga trådarna, så ställer jag den ändå.

Vi skall igång med bygget vilken dag som helst och håller nu på med den obligatoriska byggfelsförsäkringen. Det goda i sammanhanget är att priset för den ingår i byggsatsen vi har beställt, det dåliga är allt pappersarbete i och med entreprenadkontrakten.

Min fråga är då om man måste ha med ALLA entreprenörer i detta kontrakt. Vi kommer att ha byggsats plus stomresning från husleverantören, en grundentreprenör, en elleverantör och en VVS-are. Vi har redan fixat kontrakt från husleverantören, det från grundleverantören är på g, men de vi skall ha till VVS och el skulle vara skönt om man kunde slippa och bråka med kontrakt med. I och med att vi inte bor på samma ort som vi skall bygga så blir det så mycket skickande fram och tillbaka plus att det känns som om de personerna som skall göra det inte kommer att vara så glada i att fylla i ett 5-6 sidors kontrakt. I och med att vi skall göra övrig entreprenad själva tillsammans med vänner och familj så kommer vi väl ändå inte kunna utnyttja försäkringen? Om det händer något med VVS:en och vi inte har byggfelsförsäkring på detta så måste väl den vanliga försäkringen kunna kicka in?

Tack på förhand
/n
 
Alla entreprenader skall vara försäkrade.
Antingen tar man med alla kontrakten från början eller så kompletterar man efterhand. Det senare alternativet blir dyrare eftersom GarBo tar betalt för kompletteringarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.