Du har ju garantier på insatsvaror exvis värmepump etc som troligtvis har längre garantier. På hela bygget har du 10 år från byggaren men då ska det vara stora fel.
 
I InsidersUnited skrev:
Du har ju garantier på insatsvaror exvis värmepump etc som troligtvis har längre garantier. På hela bygget har du 10 år från byggaren men då ska det vara stora fel.
Jag trodde nybyggnadsförsäkringen från Garbo tog över efter 2 år? Och jag har ingen aning om vad som är inkluderat i den. Men till entrepenör kan man väl bara reklamera i 2 år?
 
Garbo kan du glömma, den fungerar inte, den tar bara om byggaren går i kk. Och även då fungerar den bara för större konstruktionsmissar och även då vill helst inte Garbo ta i det. Så prata snällt med din besiktningsman och fråga om han inte missade något.
 
I InsidersUnited skrev:
Garbo kan du glömma, den fungerar inte, den tar bara om byggaren går i kk. Och även då fungerar den bara för större konstruktionsmissar och även då vill helst inte Garbo ta i det. Så prata snällt med din besiktningsman och fråga om han inte missade något.
Besiktningsmän sitter väl till 99% i fickan på entrepenören... De vill väl hitta så lite som möjligt. Det verkar omöjligt att hitta en objektiv besiktningsman som jag förstår det.
 
I InsidersUnited skrev:
Garbo kan du glömma, den fungerar inte, den tar bara om byggaren går i kk. Och även då fungerar den bara för större konstruktionsmissar och även då vill helst inte Garbo ta i det. Så prata snällt med din besiktningsman och fråga om han inte missade något.
Fungerar inte Garbo heller alltså? Tänk att ingenting fungerar i den här branschen... suck.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Du kan begära en "överbesiktning" om man inte är nöjd med den vanliga. Tror dock du initialt får betala den själv, är det allvarliga saker så känns väl de tusenlapparna rätt rimliga. Är det bara småsaker så får du fundera om. Men ring och prata med besiktningsmannen som var med på 2åringen, håller du god ton och är saklig i hela samtalet så har du bara att vinna på det.
 
I InsidersUnited skrev:
Du kan begära en "överbesiktning" om man inte är nöjd med den vanliga. Tror dock du initialt får betala den själv, är det allvarliga saker så känns väl de tusenlapparna rätt rimliga. Är det bara småsaker så får du fundera om. Men ring och prata med besiktningsmannen som var med på 2åringen, håller du god ton och är saklig i hela samtalet så har du bara att vinna på det.
Jag ringde honom men han ville inte ändra något i protokollet (kan de ens det när besiktningen är över?). Dock verkar det ju vara så att reklamationstiden är 24 månader oavsett om man gjort en 2-årsbesiktning eller ej så vi kan reklamera direkt till entrepenören menade han. Det är kanske det vi får göra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.