Hej. Jag ska ha snart garantibesiktningen och har sett att på framsidan av huset på fasaden finns missfärgningar. Missfärgningarna är på fem olika ställe precis i skarvarna mellan fasadpanelerna. Det är typ 20x20 rutor som har en helt annan nyans än resten av huset. Jag är inte kunnig när det gäller sånt här men det ser ut som att dem har spacklat och glömt att måla efteråt. Fasaden är svartmålad.
 
Misstänker du att det är fuktskadat? Be besiktningsmannen göra en fuktmätning. Om det är förhöjda fuktvärden måste det utredas vad som är orsaken. Oavsett vad som orsakat det är det entreprenörens ansvar att fixat till.
 
jag tar en bild när jag hinner o löhger upp den
 
Redigerat:
2013-05-06 17.34.28-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
här kommer en bättre bild. verklighetstrogen.
 
Det ser ut som om skarven är behandlad med något under färgen. Jag skulle gissa på att dom strukit på olja på ändträet för att det ska tåla fukten bättre. Då drar inte färgen in i träet på samma sätt som på resten av brädan. Det ser inget vidare ut, men lätt fixat genom att byta ut brädorna?

Jag antar att det inte syntes vid slutbesiktningen för att färgen inte hunnit dra in ordentligt och det har framkommit under garantitiden. Det ser inget vidare ut, så du har nog goda chanser att få entreprenören att byta ut brädorna.
 
  • Gilla
celox
  • Laddar…
Det är ganska klart en pågrundning under täckfärgen, Kanske det räcker att stryka på ett lager till? Nu vet jag förstås inte vad det är fär färgtyp så man vet inte vad resultatet blir. Entreprenörens problem. Besiktningsmannen noterar, om ej påtala själv.
 
  • Gilla
celox
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.