Min dotter köpte ett hus som har ett platt papptak som lades om av en firma 2003. Nu har pappen lossnat i ett vattenutkast (överrinningsskydd) som tömmer taket när vattnet inte rinner ut genom det vanliga utloppet som ligger uppe på taket. Pappen har lossnat inne i detta utkast så att vattnet rinner in i väggen och ett fönster när det blir för mycket vatten på taket och is gör att det inte klarar att tömmas den vanliga vägen. ÄR DETTA NÅGOT MAN BORDE KUNNA TA UPP PÅ GARANTIN PÅ TAKJOBBET? FIRMAN SÄGER ATT DET INTE GÅR PÅ GARANTIN (eftersom det varit så mycket snö i år)? Det är ju trots allt så att pappen lossnat och buktar upp.

Om man skall laga detta själv had jag tänkt t.ex Isola Tätningsmassa som är gummiförstärkning ochj därför går att få att fästa även när det är fuktigt. Hur skall man få detta att bli bra och hålla?
 
Redigerat:
Berliner
Hej,
10år som gäller. Är företaget anslutat t.ex till mataki eller trelleborg kan du hota att prata med dem om detta. Mycket snö är inget att hänvisa till. Du kan gärna föreslå att det finns möjlighet att skriva ett omdöme hos rejta.

Berliner
 
Vem läser på Rejta egentligen? En av webbens sämsta och mest oseriösa omdömessida.
 
Berliner
Oh, är det så?

Jag vill inte har någon omdöme som skriver att jag håller inte garantin.
Dålig eller inter......

Berliner
 
2 år är arbetsgarantin, eller minsta lagkravet i alla fall. Är dom anslutna till tätskiktsgarantier som Mataki, trebolit och icopal kör med så är det 10 års arbetsgaranti, men då bör ni ha fått ett garantibrev från dom.

Skulle nog inte rekomendera att försöka täta det själv när det är på takets kännsligaste punkt.
 
Även om garantin inte gäller när det varit såna här väderförhållanden så borde ju firman vara schysst och fixa till det för det handlar ju inte om något jätte jobb direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.