Vet nån vad en normal garanti är på glidgjutning av skorsten av proffs?
Är det nån garanti alls?
Nån som har några erfarenheter om det?
 
Generellt ska alla som tar betalt för en vara/tjänst lämna garanti tycker jag! Om dom inte gör det, köp av nån annan. Har Du kollat på rostfri slang? Plåtisen som hjäpte men med taket drog en sån i vår skorsten, vi fick bila lite i rökgången från öppna spisen men sen tog det 5 min, han på taket och jag ner så var den på plats. Vart kanon, bara att ansluta till spisinsatsen å elda.
 
  • Gilla
Jjjonas5420
  • Laddar…
Visst lämnar serösa företag garanti. Firman som utförde glidgjutningen i min skorsten lämnade 10 års garanti på detta.
 
Kan 10 år vara det normala tro?
 
tror oxo det brukar vara 10 år på kermaikmassan.

Men har du fått sprickor i pipan pga soteld eller annat ¨händelse så gäller den ju inte, enbart materialgaranti på själva massan typ om den lossnar eller inte är gastät etc.
 
Dom lämnar 10 år på både arbete och material och lutar sig på materialleverantörens garanti på massan.
Finns bara en firma/sammanslutning som har en riktig garanti och det är Skorstensfolket, dom får stöttning centralt vid garantijobb/reklamationer både på material och arbete. De flesta andra småfirmorna har oftast ingen ambition att avhjäpa nåt som kan kosta dem ett par tusenlappar, Jag har erfarenhet av båda.
 
Vill minnas ja fick 10års garanti på dragningen i vår skorsten.
 
Fick en glidgjutning gjord av skorstensfolket. Grannen hade gjort en 9 år tidigare och de var och tittade på den när de gjorde min. De sa åt honom att göra en provtryckning innan garantin gick ut så skulle de komma och fixa om det inte var tätt.
 
Hej,

Vad kan man räkna med att det kostar att få en glidgjutning utförd? Pris/m?

Insattsrör, vad kostar det / meter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.